Thursday, December 17, 2009

Kahwin,kahwin..my bestfriend dah kawin...

assalamualaikum n salam nusantara...
ampunkan kami penunggu gua..sbb dah lama xupdate..
byk gila nak update story mory ni,tp ada jer halangan.
terutama sekali penyakit M :)

berbalik pada title di atas..
pada 1ohb Dis 2009
aku menerbangkan diri dgn flight AK5122 sebab menghadirkan diri untuk majlis kahwin Jumria Alimuddin..
aku dijemput oleh bakal pengantin sendiri di airport KKIA Terminal 2..

lawatan ke Sabah kali ni genap setahun selepas aku tggl kan "Bumi di Bawah Bayu"
kali terakhir tahun lepas..
sbb yg sama, hadir majlis kawin, akak angkat aku...

KK xbyk berubah...
cuma SURIA Sabah dah siap..
Pantai Likas dah berwajah baru, tp tahun lpas lg..
n yg sedih, resort temapt praktikal aku dulu, dah nak roboh n dah tutup..
syg, tempat tu sgt2 berpotensi....
tp x maintenance n masalah kewangan n masalah2 peribadi yg pasti penyebab utama...

sblm sampai,aku dah uat mcm2 perancangan dgn junior aku, Rynn..
tp last minute, dia xdpt jumpa aku n beronggeng..
ada perkumpulan family..

jadi, majlis kawin c Jum je la tumpuan aku..
aku sampai 10hb..
majlis bermula dgn majlis berinai 11hb mlm..
nikah 12hb n 13hb majlis sanding di dewan..

masa mlm berinai, terjadi mis-communication, sbb pengantin lelaki org semenanjung n saudara Jum ada yg dr Indonesia..
Jum, awl2 dah minta tlg aku jd jurubahasa n pengiring kalo ada masalah..
so, masa majlis nikah, 12hb aku jd emcee terjun.
hehehehehehe...
aku masa jd emcee tu, aku xtau la pa yg aku ckp kan..
bahasa malaysia baku ke, dialek sabah ke dialek indon aku pun xtau la...
yg pasti, majlis selamat n selesai..
aku siap dpt duit tol sbb p jaga pintu blik pengantin :P

13hb lg best..
pengalaman baru tuk aku..
kalo majlis kawin Melayu n sanding, hanya ada masa tertentu je kan..
dlm kul 130-200 ptg la gitu..
tp majlis Jum ikut adat Bugis, sepanjang majlis la dia atas pelamin kat atas pentas tu..
start majlis kul 2-5 ptg pastu sambung 7-10mlm, sepanjang mas tu la dia atas pelamin..
Pengantin berpakaian Jawa
walau aku penat (bukan tlg pa pun sgt) n xdpt jln2/mansau2..
aku seronok..
dpt kwn baru,
pengalaman n tgk adat baru..
n yg penting, dpt raikan my bestfriend...
aku kembali ke semenanjung dgn flight AK5111 pada 14hb Dis 2009..

sampai sini dulu..
nanti aku nak uat marathon pasal xtvt2 yg lepas yer..
salam..

1 comment:

Cik Tudung Merah said...

ingatkan kan hetty koes endang tadi..hehe